- Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει η μέθοδος Τomatis® την επίδοση του παιδιού στο σχολείο?
Το πρωτοποριακό ακουστικό πρόγραμμα Τomatis® αναπτύσσει τις μαθησιακές δεξιότητες βοηθώντας τα παιδιά να έχουν μια επιτυχημένη σχολική πορεία. Μέσω της εκπαίδευσης Τomatis® το παιδί έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει τις νοητικές, συναισθηματικές και κινητικές λειτουργίες που καθορίζουν τη μάθηση και την επικοινωνία. Ως αποτέλεσμα το παιδί μπορεί να:
• Οργανώνει τη σκέψη του
• Ενισχύει τη μνήμη του
• Συγκεντρώνεται ευκολότερα
• Διαχειρίζεται το χρόνο του
• Αφομοιώνει ευκολότερα τις πληροφορίες
• Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά ενδεχόμενη μαθησιακή δυσκολία - Πώς επηρεάζει η χαμηλή ακρόαση, την μαθησιακή ικανότητα των παιδιών;
Η Ακρόαση, η ικανότητα συντονισμού της ακοής, εξαρτάται από την ακουστική προσοχή. Όταν αυτή η ικανότητα διαταραχθεί ή δεν αναπτυχθεί σωστά μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα προσοχής του παιδιού όταν λαμβάνει οδηγίες από τον δάσκαλο, την ικανότητα να θυμηθεί τί ειπώθηκε, ή απλώς την ικανότητα να καταλαβαίνει σωστά τα μηνύματα που λαμβάνει. - Ποιές βελτιώσεις παρατηρούμε με την εφαρμογή της μεθόδου Τomatis®;
Με την εφαρμογή της μεθόδου Τomatis® θα παρατηρήσουμε βελτιώσεις σε διαφορετικούς τομείς όπως:
- μεγαλύτερη προσοχή, καλύτερη κατανόηση οδηγιών, ενδυνάμωση μνήμης
- μεγαλύτερη συγκέντρωση, περιορισμός της διάσπασης
- διευκόλυνση της διαδικασίας επικέντρωσης της προσοχής (επιλεκτική αντίληψη)
- βελτίωση προφορικής επικοινωνίας και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτή
- βελτίωση στην ικανότητα αναγνώρισης, ερμηνείας και αναλύσης της ομιλούμενης γλώσσας (Ακουστική επεξεργασία)
- μεγαλύτερη ευχέρεια στην ανάγνωση
- βελτίωση της ικανότητας λήψης αποφάσεων
- βελτίωση της αυτοπαρακίνησης (self-motivation)
- μεγαλύτερη συμμετοχή στην καθημερινότητα
- περισσότερη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση
- Υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα προγράμματα ηχητικής εκπαίδευσης Τomatis® για τα σχολεία;
Ναι, υπάρχουν προγράμματα ηχητικής εκπαίδευσης, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το εκπαιδευτικό σύστημα, παρεμβαίνοντας ταυτόχρονα και στις τρεις λειτουργίες του αυτιού. Έτσι ρυθμίζεται η ακουστική επεξεργασία και αυξάνεται το μαθησιακό δυναμικό των μαθητών. - Μπορεί η μέθοδος Τomatis® να εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές βαθμίδες;
Ναι, βοηθώντας τα παιδιά από το νηπιαγωγείο ακόμα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, να αυξήσουν την προσοχή και την ικανότητα συγκέντρωσης, και να είναι σε θέση να κατανοούν σε βάθος και με μεγαλύτερη ευκολία. - Πώς εφαρμόζεται η μέθοδος Τomatis® ; Η μέθοδος Τomatis® μπορεί να εφαρμοστεί σε ολόκληρη την σχολική τάξη (ατομικά ή σε ομάδες από 5 έως 25 μαθητές). Μπορεί να ενσωματωθεί στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα ή να παρέχεται ως επιπλέον δυνατότητα στους μαθητές.
Το πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο γαι το Σχολείο
Τέλος,
Η μέθοδος Τomatis® λειτουργεί με βάση την πλαστικότητα των νευρικών κυκλωμάτων, που εμπλέκονται στην αποκρυπτογράφηση και ανάλυση των ήχων, όπως και αυτών που εμπλέκονται στη κινητικότητα, στην ισορροπία και στο συντονισμό.
Βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, ή και να αναπτύξουν αντισταθμιστικές στρατηγικές, για να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν και τις μαθησιακές τους δυσκολίες.
ΕΡΕΥΝΕΣ
- tomatis at School
- Results of tomatis Training in a Japan high School
- Learning through the ear
- The Baker Academy Results of the tomatis Program First Grade Self-contained scan
- The analysis of the auditory attention and hearing lateralization of pupils who received tomatis therapy
- A pilot study on the potential use of tomatis Method to improve l2 reading fluency
- Follow-up study on the effects of tomatis method in communication, linguistic, cognitive and emmotional skills in children aged 6 -7
- Listening Training for Children: Method, Application, and Outcomes
- Effet de la MT sur les competences, communicatives, linguistiques, cognitives et emotionelles ches les enfant de 5 a 6 ans
- Estudio de seguimiento al efecto del Método tomatis en las habilidades comunicativas, lingüísticas, cognitivas y emocionales de niños de 6 a 7 años
- Scientific validation of the tomatis Effect : EEG recordings of sound from brainstem to cerebral cortex encoding – University of Barcelona 2014